نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش  «شهروند» ، اسرافیل شیرازی در نشست خبری این جشنواره ، اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم ملی کوتاه آپادانا با هدف دعوت به خردورزی در جهت رفع فقر محتوا در دو وجه تعلیمی و آرمانی سینما در مسیر بهتر زیستن   و مصرف بهینه آب برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از ۸ لغایت ۱۴ آذر ماه امسال در دو بخش رقابتی و غیررقابتی با ماهیت هنری به میزبانی خراسان رضوی در سالن شهید اصغرزاده مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به موضوعاتی همچون تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای مستقل و خردورز، فرهنگ‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و سبک درست زندگی در مصرف آب، توسعه گردشگری معنوی و تعمیم و ترویج فرهنگ رضوی در سینماگران و معرفی شهر مشهد و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های آن به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بوده است اشاره کرد.

شیرازی خاطر نشان کرد: این جشنواره به ویژگی‌های مختلف تکنیکی در جهت تولید یک فیلم با محتوا و موضوعات حیاتی مهمی همچون نحوه مصرف آب پرداخته  و به جنبه‌های آموزشی به شکل ویژه توجه شده تا شاهد اثربخشی و اثرپذیری مطلوب‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار ارسالی خود را در موضوعات مصرف صحیح آب، مصرف بهینه آب و دیگر موضوعات شاخص مرتبط با این نعمت حیاتی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، تاکید کرد: تاکنون ۱۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و از این تعداد اثر ارسالی ۹ اثر با موضوع آب به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیر جشنواره افزود :علاقمندان می‌توانند تا پایان آبان ماه آثار فیلم کوتاه خود را در راستای اهداف جشنواره در قالب داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی در دو بخش جنبی و مسابقه با مراجعه به آدرس اینترنتی festivalapadana.irارسال کنند. وی گفت: برگزیدگان آثار با رای هیئت داوران معرفی و تندیس و لوح افتخار جشنواره به بهترین فیلم، بهترین تهیه کننده، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر آقا و خانم، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین و مبلغ ۵ میلیون تومان به هر برگزیده اهدا می‌شود.

محمد محمدزاده ، مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های موجود در حوزه آب مصرف نامتعارف این نعمت الهی است  و ورود اهالی هنر به این موضوع تاثیر گذاری خوبی در مسیر اصلاح فرهنگ ناصحیح مصرف آب دارد.

وی در پایان گفت: بحران کم‌آبی و بی‌آبی برای همه ما بسیار سخت است و باوجود اقدامات صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب مشهد باز هم شاهد مشکلاتی در موضوع فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب وجود دارد  که این نگرانی با همراهی و همکاری اهالی هنر و اصحاب رسانه برطرف خواهد شد.

از سراسر وب
loading...
نظرات

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: 0