انشا در مورد صرفه جویی آب

انشا در مورد صرفه جویی آب

قلم را در دستانم ميگيرم و انشاي خود را آغاز ميكنم. البته بر همگان واضح و مبرهن است كه آب چيز خيلي خوبي است و مايه حيات ميباشد.

ما بايد آب را هدر ندهيم تا بعدا دچار بي آبي نشويم!! چون همانطور كه ميدانيم در راديو و تلويزيون هم هزاران بار ميگويند كه در سال اصلاح الگوي مصرف بايد صرفه جويي كنيم حتي ما وقتي منيژه خانم همسايه مان با مادرمان حرف ميزد هم شنيديم كه ميگفت آب همسرش يعني آقا صفدر هم كم شده يا خيلي دير مي آيد!!!!!!

كه اين خود نشاندهنده كم آبي ميباشد!!!

ما ميدانيم اگر آب نباشد ما خيلي تشنه ميشويم و آنوقت مجبوريم نوشابه يا آبميوه بنوشيم تا رفع تشنگي كنيم چرا كه دوغ باعث شدت تشنگي ميشود!!!!

البته چاي و هندوانه هم براي رفع تشنگي خيلي خوب است و ميشود بعضي مواقع به جاي آب از آنها هم استفاده كرد!! اما بقول مادربزرگمان هيچ چيزي جاي آب را نميدهد حتي آن آب تلخي كه بابايمان با آقا صفدر ميخورند هم جاي آب را نميگيرد!!!!

البته يكسري مشكلات هم در اينجا پيش مي آيد و آن اينكه حيوانات هم تشنه ميشوند ولي آنها كه نميتوانند مثل ما آبميوه با نوشابه بخورند چون نميتوانند درش را باز كنند!!!!

و آنوقت بايد يك عالمه آدم استخدام شوند تا در دهان حيوانات بيچاره آبميوه يا نوشابه بريزند!!!!

اگر آب نباشد حتي ما نميتوانيم به حمام برويم و آوقت مجبوريم هميشه به استخر برويم كه آنهم پول زيادي ميخواهد!!!!

و در ضمن ماشين هم نداريم كه به شمال برويم و در دريا شنا كنيم تا تميز شويم!!!!! ما بايد در زمينه بي آبي و كمبود آب به همه كمك كنيم!! ما كمك به ديگران را از بابايمان ياد گرفتيم!!

چند شب پيش كه آب قطع بود وهمه خواب بودند ما شنيديم كه بابايمان به مادرمان كه خيلي تشنه بود و آب ميخواست ميگفت بيا آب مرا بخور!!!! و ما خيلي خوشحال شديم كه بابايمان اينقدر بفكر ما است!!!!!

ما هم تصميم گرفتيم تا وقتي بزرگ شديم مثل بابايمان انسان خوبي باشيم و همه مردم را آبياري كنيم تا كسي تشنه نماند!!!! البته راههاي ديگري هم براي رفع كمبود آب هست كه ما در همينجا به همه پيشنهاد ميكنيم بهتر است بجاي خوردن آب لوله كش يا آب پدرانمان آب معدني بنوشيم كه هم باكلاس ميباشد و هم اينكه تقريبا مثل آب است !!!

ما قبلا يكبار آب معدني خورديم و خيلي لذت برديم!!!!! البته ما اينهمه دانشمند هم داريم كه حتي ميتوانند در زير زمين خانه شان هم اتم درست كنند!!

پس آنها هم ميتوانند يكجوري كه ما نميدانيم آب اختراع كنند تا مردم در مصرف آب صرفه جويي نكنند!!!

البته ما آنروز در تلويزيون ديديم كه وزير محترم نيرو هم ميگفت كه امسال بارش باران زياد بوده و مشكل كم آبي كم ميشود!! البته ما نميدانيم ايشان چرا آن حرفها را زدند چون باران كه ربطي به آب ما ندارد!!! آب باران به زمين ميريزد و كثيف ميشود و به گفته پزشكان هر چيزي به زمين بيفتد بايد با آب و صابون شسته شود!!!

ايشان احتمالا اين گفته هاي پزشكان را نشنيده اند!!! البته رييس آنها كه ميشود آقاي رييس جمهور هم خيلي كارشان درست ميباشد و ظاهرا او هم خيلي آب دارد چون هر وقت بابايمان او را ميبيند ميگويد ايشان را از آب ميمون گرفته اند! براي همين حتما ايشان هم خيلي پر آب ميباشند!!!!

ما تصميم گرفتيم كه وقتي بزرگ شديم يك دانشمند آب بشويم و همه را از بي آبي نجات دهيم تا همه مردم از ما خوششان بيايد!!

حتي آنروز كه خانم بهداشت ما با آقاي معلم هم در مورد آب صحبت ميكردند ما شنيديم كه آقاي معلممان هم خيلي به اين موضوع علاقه دارند چون چند بار به ايشان گفتند خودم آبت رو ميخورم!!!!!!!!!

ما در همينجا از خانم بهداشتمان هم تشكر ميكنيم كه بفكر مردم ميباشند و دوست دارند همه سيراب شوند!!!!!

ما از اين انشاء نتيجه ميگيريم كه بحران آب خيلي جدي ميباشد و همه بايد كمك كنيم تا تشنه نمانيم!!!!!!


Image title


از سراسر وب
loading...
نظرات

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: 2
فاطمه
|
16:02:05 1398/02/09
0
0
عالی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی بود 😄😄😄😄☺☺☺☺☺☺
جاسم دامنی
|
22:15:54 1397/01/28
0
0
خیلی عالیه متن واقعا بدون آب نمیتوان زندگی کرد