سامانه «دوش آب تصفیه در گردش» برای استحمام در نقاط کم آب اختراع شد

با هدف صرفه‌جویی و استحمام راحت در مناطق صعب‌العبور و کم آب، سامانه «دوش آب تصفیه در گردش» توسط مخترع ایرانی ابداع و ثبت اختراع شد.

سامانه «دوش آب تصفیه در گردش» برای استحمام در نقاط کم آب اختراع شد

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دوش آب یک نفره دستگاهی است که در پنل خود که زیر پای فرد قرار می‌گیرد شامل دو مخزن آب تمیز و کثیف همچنین قسمت وسایل تصفیه آب است که هدف از اختراع آن جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی مورد استفاده در منازل، استفاده عموم مردم در اماکن صعب‌العبور و کم آب برای استحمام راحت است.

این دستگاه به راحتی حمل می‌شود، استفاده ساده و بدون پیچیدگی برای تصفیه آب دارد و استفاده از مواد ارزان و ضد آب برای بدنه این اختراع از برجستگیهای تکنیکی آن است.

هادی اسماعیلی؛ مخترع این طرح با اشاره به اینکه همیشه یکی از دغدغه‌های فکری من پیدا کردن روشی برای جداسازی آب قابل شرب که با هزینه‌های بسیار بالا برای مصارف آشامیدن در دسترس ما قرار دارد از آب غیر قابل شرب بوده است، اظهار کرد: در زندگی روزمره از آبی برای دستشویی و حمام استفاده می‌کنیم که با صرف هزینه‌های مذکور برای ما تهیه شده است و در نهایت به فاضلاب و پساب تبدیل می‌شود اما جداسازی این سیستم و ایجاد سیستم مخصوص استحمام که از آب به مراتب کم هزینه‌تری نسبت به فرآیند تصفیه بهداشتی تهیه شده، کاری هزینه‌بردار و بسیار سخت به دلیل تعویض سیستم لوله‌کشی شهری و دردسرهای بسیار فراوان آن است.

در شرح وضعیت دانش فنی این سامانه نیز گفته شده است که تا حال حاضر، دستگاهی با چنین ویژگی ساخته نشده است؛ استفاده از فیلترهای ساخته شده توسط خود ما و استفاده از وسایل ساده برای تصفیه و ضدعفونی کردن آب برای رسیدن به دبی مورد نظر از جمله مواردی است که باید درباره آن متذکر شد.

همچنین این اختراع مشکل استحمام را در زمینه هدر رفت آب سالم و کم کردن هزینه‌های تصفیه آب آشامیدن حل خواهد کرد؛ روش کار این اختراع تصفیه در گردش آب به میزان 40 لیتر است که آب آلوده را در حد استانداردهای لازم برای استحمام مهیا خواهد کرد.

نمونه اولیه ساخته شده از سه قسمت به شرح مخزن آب کثیف، مخزن آب تمیز و مخزن شامل تجهیزات و فیلتر تشکیل شده است؛ آب استفاده شده در حین استحمام از طریق کف شور به داخل مخزن آب کثیف ریخته و بعد از آن توسط پمپ آب کف کش به سمت فیلتر ها پمپاژ شده و بعد از تصفیه به درون مخزن آب تمیز ریخته می‌شود.

بعد از این مراحل آب تمیز به سمت بالا و سر دوش برای استفاده پمپاژ می‌شود و این چرخه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

از سراسر وب
loading...
نظرات

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: 0