اعلام آمادگی ایران برای کشت فراسرزمینی در آذربایجان

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعه شب در پایان سفر دو روزه خود به باکو، در مورد نتایج این سفر و دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر ضمن بررسی روابط دواقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف، آمادگی ایران را برای کشت فراسرزمینی و ساخت ماشین آلات کشاورزی اعلام کردیم.

اعلام آمادگی ایران برای کشت فراسرزمینی در آذربایجان

به گزارش مقاومتی نیوز کشت فراسرزمینی به بهره­‌برداری از منابع، عوامل، ظرفیت­ ها و امکانات سایر کشورها برای تولید محصولات کشاورزی به منظور حفظ منابع پایه تولید و ارتقای امنیت غذایی گفته می شود.

کشت فراسرزمینی با هدف صرفه‌جویی در منابع آب و استفاده از زمین و آب سایر کشورها می‌تواند علاوه بر تولید مطمئن با پایین‌ترین قیمت تمام‌شده در حفظ منابع آبی موثر باشد.

آذربایجان؛ یکی از ۲۳ کشور هدف برای کشت فراسرزمینی

وزرات جهاد کشاورزی برای تولید محصولات غذایی اساسی کشور، به دنبال کشت این محصولات در ۲۳ کشور جهان است که آذربایجان نیز با توجه به مزیت های عمده ای که دارد، جزو کشورهای هدف کشت فراسرزمینی محسوب می شود.

در همین خصوص مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعه شب در پایان سفر دو روزه خود به باکو، در مورد نتایج این سفر و دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر ضمن بررسی روابط دواقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف، آمادگی ایران را برای کشت فراسرزمینی و ساخت ماشین آلات کشاورزی اعلام کردیم.

کشت ذرت؛ هدف اصلی بخش خصوصی در آذربایجان

مهمترین محصولی که بخش خصوصی ایران و وزرات جهاد کشاورزی برای کشت در آذربایجان مدنظر دارند، ذرت است. به جز این محصول آن ها به دنبال کاشت جو و یونجه در این کشور هستند.

در این باره رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با کشور جمهوری آذربایجان، امتیاز قابل توجهی برای استان اردبیل است در نتیجه می‌توان برای تولید فراسرزمینی گندم، خوراک دام از جمله ذرت و کنجاله سویا، دانه‌ها روغنی، سیب‌زمینی و انواع سبزی‌ها، چای، برنج، پرورش ماهی، مرغداری و دامداری اقدام کرد.

از سراسر وب
loading...
نظرات

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: 0