آخرین وضعیت آب و برق کشور از زبان سرپرست وزارت نیرو

آخرین وضعیت آب و برق کشور از زبان سرپرست وزارت نیرو

ستار محمودی در حاشیه جلسه هیئت دولت آخرین وضعیت تامین آبت و برق کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با گذر از فصل تابستان فرصت داریم تا تاسیساتی که حدود سه ماه و نیم زیر بار تامین برق بودند را وارد مراحل تعمیر و نگه داری کنیم، گفت: این کار را از اواخر شهریور شروع کردیم و امسال باید 88هزار مگابات را وارد فاز تعمیراتی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه به روز هستیم و 18 هزار مگاوات به تعمیر رفته و و این روند ادامه دارد. برای افزایش تولید برق 3500 مگاوات نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر در حال ساخت هستند و تا تیرماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند و تیرماه سال بعد ظرفیت تولید برق از 88هزار مگاوات خواهد گذشت.

سرپرست وزارت نیرو درباره آخرین وضعیت تامین آب کشور اظهار داشت: ما کشور خشکی داریم و در سال‌های مختلف دچار مشکلات خشکسالی می‌شویم اما نسبت به سال گذشته نزولات تقریباً برابر بوده اما در برخی جاها مثل حوزه دریاچه ارومیه کم‌تر بود که ما در این منطقه نیزا به نزولات بیشتری داریم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط تامین آب شهرها و روستاها در حالت متعادل است اما در تابستان هرسال فشارهای جیدید برای افزایش مصرف داریم و روی میزان تامین در حال کار هستیم. در روستاها به دلیل منابع محدود مالی کارمان به کندی پیش می‌رود و باید سرعت بهتری بدهیم.


از سراسر وب
loading...
نظرات

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: 0